Augusti

Neej.. jag vill inte att sommaren ska ta slut. Min semester börjar om några timmar. Ändå får jag ångest över att sommaren snart är slut.. Hur dumt är inte de?

Så här hittar ni mig de närmsta 3 veckorna 😉

Älskar sommaren

Ja de är så varmt så  man smälter bort. Faktiskt så varmt så  vårt brandlarm gick pga värmen i lägenheten.. men jag älskar de. Sommarn är min grej.. då mår jag som bäst.

Ett år äldre..

Vilket väder.. I love It!

Haft en härlig vecka med familjen.

Killarna kom hem i måndags. Jag blev firad med fina paket från både svärmor, mamma & Jonas. Tack!
Sedan blev de vin & grillning i kolonin med hela gänget.

P1030082Tisdagen blev vi bjuda till Tosselilla med mormor & beffa. Jätte kul! förutom att Mamma lura upp mig i värsting karusellen direkt, så jag kände mig sjösjuk ett tag efteråt. Jisses!
Vi hade underbart väder, killarna badade, under tiden mumsade vi tjejer på glass… Nellie är fullkomligt galen i glass!!

I onsdags var vi i Oxie och grillade och hade de mysigt hos vänner. Medans vi var där fick vi ett spännande besked..

I torsdags fyllde jag 31..känner mig mentalt som 21 och fysiskt som 65.
Min storasyster Victoria, Ulf och barnens kusin Alvin kom hit och sov över. hade en mysig kväll med grill & vin. Barnen har så kul tillsammans!

Ikväll är Johan på pokern.. denna gången är de han som håller i det, så de är ett gäng grabbar i vår stuga.. undra om den står kvar imorgon?!

Nästa vecka jobbar jag, men sen…sen är de äntligen semester, tre härliga veckor ska jag ha!

En härlig sommarnatt

Tar en liten paus på jobbet..sitter på balkongen och njuter av det underbara vädret… trots att klockan närmar sig 03 så är de varmt och skönt.. älskar sommaren!

Jag Hade svårt att sova på dagen efter gårdagens nattskift, så vi tog en sväng till Barsebäcks småbåtshamn och tog en glass.. mysigt.

Nellie tyckte de var spännande med fiskar & båtar.. och glass förstås.. den ungen är fullkomligt galen i glass.. tyvärr har hon lärt sig vart glassen finns så hon står ofta vid frysen och ropar glaaass.

En underbar dag.. bara pojkarna som saknades..men snart, snart är de hemma igen… längtar!!

Tjejvecka

Killarna är som sagt med mormor hela veckan (och Beffa men han jobbar)
Så jag & Nellie har haft en lugn & skön vecka.. men åh vad vi saknar brorsorna.

Har blivit en del gungande..
I onsdags gav vi oss ut på äventyr och tog tåget till Malmö där Mia bjöd på lunch! Tyvärr ses vi bara en gång om året, men när vi väl ses är de alltid så avslappnat och känns som vi sågs igår.

Efter lunchen åkte vi till svärmor på middag. God mat & Trevligt sällskap som alltid.

Igår blev vi inbjudna på middag på Mikas av J! Mysigt och gott!
Ikväll (och resten av helgen) väntas jobb..

Firat mammas 50årsdag

I helgen var jag & Mamma i Malmö, bodde på hotell, åt god mat, drack goda drinkar, shoppade och hade de jätte mysigt! Det var mammas födelsedagspresent från mig.

När vi hade checkat in på Scandic på stortorget (fd. Rica hotell) så gick vi till Bamboo city och åt god buffé tills vi hamna i matkoma och undrade hur vi skulle ta oss därifrån. Ändå fick vi i oss lite friterade bananer med glass efteråt.. dessert går ju alltid ned!

friterad banan Bamboo City

Vi gick sedan runt och kikade i affärer, drack goda drinkar. Tog en tupplur på hotellet. Och sen avslutade vi kvällen med god mat och kvällens godaste drink på T.G.I.F på lillatorg.
Dagen efter väntade såklart det bästa med att bo på hotell.. frukosten!!

Sedan tog mamma med sig killarna hem till Skene. Och Pappa J har jobbat hela veckan! Så jag & frökenEnvis har roat oss på egen hand hela veckan.
Men mer om de Sen..

Mellan sjukdomarna njuter vi

Smärtan i kroppen syns inte på bild.. och så länge jag håller igång är det okej. Men när de kommer en smärtattack vill jag bara försvinna! Varför kan jag inte bara få va normalt sjuk, ha feber som eden av familjen haft.?!
Istället värker kroppen ända in i själen. Imellanåt Ligger jag och skakar under 2 duntäcken och fryser. Imellanåt kommer Johan och säger att jag ser febrig ut, känner på mig och säger att jag är jätte varm och måste ha feber..men nä.. har.jätte låg temp. Men ont som FAN! /slut gnällt

Haft en mysig vecka ändå. Varit i Helsingør med familjen. Åt gott, drack öl i solen.. och bara njöt

Vi var även en heldag i Bakken i Danmark! Hade aldrig varit där innan! Men de var super mysigt Ställe. Massa roliga karuseller och fullt med mysiga restauranger. Vårt favvoställe var nog 25’an, där allt kostade 25 kr. En stor gammal dansk, en öl, en drink, irish coffee, pommes, nuggets, flæskestegsandwich, m.m

Vi hade en underbar dag. Killarna åkte ALLT om och om igen! Inga fegisar här inte.

Vi har även hälsat på fina Johanna, Patrik, Elna och Lisa i Billinge.
Killarna har spelat Golf..

Och vi har njutit i kolonin.. jag älskar sommare!
Men önskar jag kunde njuta utan värk i kroppen!